perjantai 24. huhtikuuta 2015

Kihlajaiskakut

Näihin kihlakakkuihin toivottiin valkoisia kukkia, hopeisia lehtiä, lumihiutaleita sekä sormukset ja nimet. Sain malliksi kuvat yhdestä samanhenkisestä kakusta. 

Nyt seuraa kaamea paljastus: olen aina inhonnut ruusujen tekemistä. :O Osittain siksi, etten ole saanut niitä koskaan onnistumaan ihan sellaisina kuin olisin halunnut. Osittain siksi, että olen aina mieltänyt ne niin kovin perinteisiksi (vaaleanpunaiset marsipaaniruusut kermakakun päällä) ja suosin itse mieluummin jotain ihan muuta ja erilaista. Tästä inhostani johtuen en ole koskaan erityisemmin markkinoinut ruusuja kenellekään. Toki olen niitä useampaankin kakkuun tehnyt, jos niin on haluttu, mutta jos on toivottu pelkästään jotain kukkia, olen tehnyt kaikkea muuta. 

Saamassani mallikuvassa oli valkoiset ruusut. Tein isoja kakkuja ja jotenkin kaikki muut kukat tuntuivat kovin mitättömän kokoisilta. Isompi kakku vaatii näyttävät kukat. Päätin siis varovasti kokeilla yhden ruusun kanssa. Kun lopputulos oli kohtuullisen kiva, päätin tehdä kakkuihin valkoiset isot ruusut. Niitä tehdessä tekniikka jotenkin loksahti paikoilleen ja täytyy sanoa, että olin todella tyytyväinen näihin ruusuihin. Kimallespray teki niistä kauniin hohatavat.





Tein kolme 30 hengen kakkua. Kunnon kokoiset kihlajaiset! Välissä oli vadelmahilloke ja vaniljakiisselikerma.





Lisäksi juhliin lähti vielä pikkuinen gluteeniton kakku samoilla täytteillä.


 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti